bloemisterij-editie-15-2023

Marcel Zandvliet

Duurzame impact maak je samen

De wereld verandert in rap tempo. Met covid-19 nog vers in het geheugen, zitten we middenin volgende crises. Gevoed door de effecten van de Rusland-Oekraïne situatie voeren thema’s als beschikbaarheid en energiekosten en torenhoge inflatie hierbij de boventoon. Ook duurzaamheid ligt steeds meer onder het vergrootglas.

De consument wil steeds beter geïnformeerd worden over waar onze bloemen en planten vandaan komen. Op welke manier worden deze geteeld? Hoe zijn de sociale omstandigheden? Wordt er gewasbescherming toegepast? Is het gebruik van verpakking echt nodig? Wat is de footprint van een boeket? Allemaal duurzaamheidsvraagstukken waar wij binnen DFG al meer dan 10 jaar intensief mee bezig zijn. Samen met ketenpartners hebben wij al aardig wat mijlpalen behaald op weg naar verder verduurzamen van onze keten. Wij blijven ons hierbij continu afvragen hoe we sámen impact op het gebied van duurzaamheid kunnen blijven maken. Wij doen dit door met onze kwekers de transparantie te vergroten. En te borgen in de vorm van FSI-certificeringen. Vanuit dit streven naar transparantie proberen wij niet alleen onze kwekers, maar ook onze klanten en de consument te enthousiasmeren voor vergroening. Dit kan alleen met onze ketenpartners. Samen met verpakkingsleveranciers werken we bijvoorbeeld aan substantiële verpakkingsreductie.

Wij doen het ook samen met onze collega’s van alle DFG-bedrijven. Binnen ons IMPACT25 programmaet werken we hard aan verduurzaming van kweker tot op het schap. Ook met onze maatschappelijke initiatieven via Dutch Flower Foundation dragen we al meer dan 20 jaar bij aan een betere wereld.

De consument is binnen dit alles de belangrijkste driver voor onze klanten. Consumenten maken steeds meer keuzes op basis van duurzaamheidsaspecten. Ook onze planten en bloemen kunnen, duurzaam geteeld, een bijdrage leveren aan een betere wereld. Hiervoor is het van belang om de consument via onze klanten in alle segmenten te informeren en inspireren. Ook in 2022 zetten wij ferme stappen binnen ons duurzaamheidsprogramma. Samen impact maken vraagt om een open houding en daadkracht. Dan kunnen we met onze prachtige producten de wereld blijvend kleurrijker én groener maken.

Wat is de footprint van boeket?

Marcel Zandvliet is CMO en CSO Dutch Flower Group


    Warning: Undefined array key -1 in /var/hpwsites/u_twindigital_html/website/html/webroot/digitaal.bloemisterij.nl/wp-content/plugins/diziner-core/lib/TwinDigital/Diziner/Core/Post.php on line 965
  • bloemisterij-editie-15-2023

    Next page

    1.


    Warning: Undefined array key 0 in /var/hpwsites/u_twindigital_html/website/html/webroot/digitaal.bloemisterij.nl/wp-content/plugins/diziner-core/lib/TwinDigital/Diziner/Core/Post.php on line 928
  • bloemisterij-editie-15-2023

    Next page

    1.